The Scrub Daddy Story
2006:
Alussa
Aaron Krause oli 37-vuotias kansainvälisen teollisuusyhtiön johtaja. Keskivertopäivänä hän teki paperitöitä toimistossa ja korjasi koneita yrityksen takahuoneessa. Likaiset kädet aiheuttivat jatkuvasti harmia, kuten aiheutti myös ainoa niiden puhdistamiseen käytetty tuote (kivien ja voiteen sekoitus nimeltä GOJO). Aaronilla oli 14 vuoden kokemus kiillotukseen käytettävien uretaanivaahtopalojen valmistuksesta, joten hän ryhtyi keksimään mukavampaa tapaa puhdistaa kätensä.
2007:
Sieni käsien puhdistukseen
Pitkälle kehitetty polymeerivaahto osoittautui täydelliseksi ratkaisuksi. Se toimi jopa niin hyvin, että Aaron tiesi, että keksintö pitäisi jakaa muiden kanssa. Hän patentoi puhdistussienen muodon, joka oli pyöreä ja sivuilta uurteinen. Keskellä oli kaksi reikää. Hän alkoi markkinoida käsienpuhdistussientä autokorjaamoille, joissa hän kuitenkin kohtasi musertavaa vastustusta. Asiakkaat kokivat tuotteen tarpeettomaksi ja ylihintaiseksi. Ilman kohdemarkkinan tukea Aaronilla ei ollut muita vaihtoehtoja kuin idean hylkääminen. Hän heitti keltaisen vaahtomuovin laatikkoon ja kirjoitti laatikon kylkeen ”ROMUA”.
2011:
Hymyn alku
Oli syksy, ja pihakalusteet piti puhdistaa. Aaron alkoi käyttää perinteistä kaksipuolista sientä, joka kuitenkin naarmutti heti maalipintaa. Hän päätti kokeilla vanhaa käsien puhdistukseen tarkoitettua vaahtomateriaalia, joka keräsi pölyä varastossa. Se toimi käsittämättömän hyvin eikä naarmuttanut pintaa! Kun Aaron jatkoi puhdistusurakkaansa, hän huomasi kylmän ilman vaikuttavan vaahtomuovin rakenteeseen ja muuttavan sen kovemmaksi. Tiiviimpi rakenne teki puhdistamisesta vielä tehokkaampaa. Joka kerta kun hän kastoi vaahtomuovin takaisin pesuaineliuokseen, se pehmeni ja muotoutui helpommin. Kun kalusteet oli pesty, hän vei hankaussienen keittiön tiskialtaalle. Pienen vaivannäön ja juoksevan veden avulla likainen sieni näytti käytännössä käyttämättömältä. Tämä inspiroi testaamaan sientä seuraavaan kohteeseen, tiskeihin. Se oli täydellinen yhdistelmä. Hymysyy lisättiin ruokailuvälineiden tiskaamisen helpottamiseksi, mikä avasi oven toiselle patentille.
2012:
Leijonan luolaan
Jonkinlaisesta myynnistä huolimatta hymyilevä hankaussieni ei päässyt minkään suuren kauppaketjun hyllyille. Katsellessaan eräänä iltana ABC:n Leijonan Luola USA -ohjelmaa (Shark Tank) Aaron oivalsi, että kumppanuus ”leijonan” kanssa voisi avata vähittäiskauppojen ovet. Hän haki ohjelmaan televisioon sopivalla itsevarmuudella. Kolmen pitkän koe-esiintymiskuukauden jälkeen ohjelmaa alettiin vihdoin kuvata heinäkuussa 2012. Tuon vuoden lokakuun 25. päivänä Scrub Daddy esiintyi ensi kerran ohjelman neljännen tuotantokauden seitsemännessä jaksossa. Aaronin ostos-TV-tyylinen esiintyminen kiinnitti julkkisleijonan ja tuotteliaan keksijän, Lori Greinerin, huomion. Greiner teki parhaan tarjouksen.
2018:
Laajentuminen
Uusia tuotteita lanseerattiin (näytönpuhdistusvälineitä, säilytyskoreja sienille, kausivärejä!), ja tuotteet olivat esillä kaikissa suurissa amerikkalaisissa vähittäiskauppaketjuissa (sekä useissa kansainvälisissä yrityksissä!), minkä vuoksi toimitiloja piti laajentaa edelleen. Tätä varten yritys osti viereisen rakennuksen, mikä kaksinkertaisti toimitilojen pinta-alan n. 7 400 neliömetriin. Vertailun vuoksi: yrityksen ensimmäiset tilat olivat kooltaan n. 460 neliötä.